Nový Zéland se považuje za prvotřídní jurisdikci z následujících důvodů:

Poskytuje veškeré výhody tradičních „offshore” finančních center, ale je současně uznávána jako skutečné „onshore“ finanční centrum hlavního proudu, které není na „černé listině“ jakékoli jurisdikce nebo světového úřadu. O.E.C.D. není vnímána jako škodlivá daňová jurisdikce a není spojována s daňovým rájem. Je členem O.E.C.D. a Světové obchodní organizace.

Nový Zéland je členem britského Commonwealthu, úředním jazykem je zde angličtina, platí zde systém common law, a většina legislativy včetně trustového práva vychází z britského práva. Leží ve stejném časovém pásmu jako asijsko-tichomořský region a je obvykle 12 a 13 hodin před Evropou.

Není členem EU a nepodléhá evropské směrnici o zdanění příjmu z úspor a jejím dalším novelizacím (pokud bude rozšířena i na společnosti nebo trusty). Je signatářem Haagské úmluvy z roku 1922 a může poskytovat dokumenty opatřené apostillou jakož i notářsky ověřené listiny.

Má vládu britského střihu a společně se samosprávou je stabilní a kompetentní. Nový Zéland má rozvinutou infrastrukturu, včetně progresivní a silné ekonomiky, výkonných telefonních a internetových služeb, konkurenceschopných a intenzivně vytěžovaných aerolinií, spolehlivých internetových globálních bankovních služeb, zkušených spolehlivých odborníků, kteří obsluhují celosvětovou klientelu s požadavky na vedení trustů a obchodních společností, k nimž patří i požadavky na vypracování právních stanovisek k daňovým, trustovým a firemním otázkám.

Náležitosti offshore finanční společnosti

Novozélandská legislativa umožňuje založení offshore finanční společnosti (OFS), jejíž zřízení je nezávislé na vkladatelích, může přijímat celosvětová depozita, účtovat si vysoký úrok a vyplácet vkladatelům nižší úrokovou sazbu.
Oproti švédské úvěrové unii může novozélandská nabízet finanční služby fyzickým osobám i korporacím na celém světě, bez omezení, pokud jde o počet zákazníků, výši vkladů nebo počet měn. Za klienty nelze přijímat pouze společnosti a fyzické osoby, které jsou rezidenty na Novém Zélandu. Také zde neexistují omezení ohledně veřejných nabídek a webů přístupným široké veřejnosti.

OFS lze provozovat obdobným způsobem jako plně licencovanou banku, název však slovo „banka” nesmí obsahovat. Zcela přístupné jsou však názvy jako „Savings and Loan” a „Depository” a dokonce „Bancorp”.

Činnost OFS mohou zahrnovat zejména:

    • přijímání vkladů & poskytování úvěrů
    • služby v oblasti debetních a kreditních karet
    • vydávání finančních záruk a nástrojů
    • služby v oblasti řízení hotovosti
    • běžné účty
    • šekové účty
    • spořicí účty
    • termínované vklady
    • služby telegrafického převodu
    • služby v oblasti zpracování plateb
    • správa fondů
    • nabízení investic

Na společnost se nevztahují požadavky v oblasti kapitálových rezerv a nepodléhá požadavkům minimální kapitalizace. Jednatelé a akcionáři mohou mít jakoukoli státní příslušnost a libovolné trvalé bydliště. Pokud 25% nebo více akcií vlastní offshore rezident, potom se požaduje předkládání auditovaných účetních závěrek. Není-li auditovaná účetní závěrka žádoucí, potom lze založit novozélandskou holdingovou společnost s pověřeným akcionářem v osobě novozélandského rezidenta.

Přestože OFS nepodléhá dohledu centrální banky, její činnost je regulována několika zákony, včetně:

      • Bills of Exchange Act 1908
      • Cheques Act 1960
      • Companies Act 1993
      • Consumer Guarantees Act 1993
      • Credit Contracts and Consumer Finance Act 2003
      • Electronic Transactions Act 2002
      • Fair Trading Act 1986
      • Financial Transactions Reporting Act 1996
      • Investment Advisers (Disclosure) Act 1996
      • Personal Properties Securities Act 1999
      • Proceeds of Crime Act 1991
      • Property Law Act 1952
      • Reserve Bank of New Zealand Act 1989
      • Securities Act 1978
      • Unclaimed Money Act 1969

Jejich požadavky však nejsou přísné, ve většině případů mají malý nebo žádný vliv a mohou ve skutečnosti potenciálním klientům řádně vedené OFS přinést vysokou míru pohodlí při zachování vysoké míry důvěrnosti OFS vzhledem k tomu, že rezervní banka nejedná z pozice dohledového orgánu.

Bankovní možnosti poskytované na Novém Zélandu ve většině případů vyžadují návštěvu na místě, kromě případů, kdy byl smluvně pověřen místní zmocněnec (tyto služby lze poskytovat případ od případu). Pro vklady na období 12 měsíců jsou na Novém Zélandu k dispozici vysoké úrokové míry ve výši 7,75 % – 10,5 % , což zakládá bezpečné scénáře pro přijímání vkladů od klientů a vyplácení nižšího úroku těmto subjektům, přičemž rozdíl náleží OFS.

Nebo může OFS investovat přímo do novozélandských státních pokladničních poukázek. Například (v květnu 2007) státní úřední diskontní sazba (Official Cash Rate – OCR) činila 7,75 %. V rámci našeho balíčku poskytujeme nezbytnou registraci tak, aby nebyla uplatňována srážková daň u zdroje pro nerezidenty, a aby se namísto toho uplatňovala minimální 2% daň. Jedná se o režim tzv. „Approved Issuer Levy”, v rámci něhož je OFS registrována jako schválený vydavatel.

Novozélandská OFS podléhá dani z celosvětového příjmu ve výši standardní novozélandské korporátní sazby, která je velmi vysoká. Tomu lze do značné míry zamezit využitím offshore investiční společnosti a/nebo licencované panamské korporátní struktury ke zpracování plateb jménem OFS. Zdanitelný příjem lze přesunout na tyto účelové offshore subjekty prostřednictvím této outsourcingové metody.
Můžete Vám zařídit OFS a dokážeme poskytnout některé další možnosti, včetně možnosti vedení bankovních účtů na Novém Zélandu nebo v EU a/nebo jednatelů (jak na Novém Zélandu tak v offshore). Současně nabízíme platformu pro internetové bankovnictví a možnost vydání soukromé debetní karty. Doba založení OFS činí zhruba 2 až 3 týdny.